torsdag 30 april 2015

veckoinformation v.18

Hej!

Denna vecka har barnen jobbat på jättebra. Några har lite smått börjat med målarbete, att arbeta med målen vi satt upp i höstas inför de stundande samtalen. Nästa vecka kommer mer information om detta.

Under veckan i svenskan har vi arbetat på i arbetsboken och vårt andra svenskmaterial språkskrinet, vi har tränat på att förstå en instruktion samt att skriva berättelser. I matematiken har barnen gjort ett mattetest för att jag ska se vad vi behöver träna med på de kommande veckorna. I vårat NTA arbete har vi tittat vad som har hänt i våraprovrör som vi blandade med vatten för 2 veckor sedan samt matat våra komposter.

Nästa vecka är det grupp 1´s tur att ha simträning. Den sista simträningen för åk 3.

Läxorna med tillhörande förklaring kan ni numera hitta under fliken läxor. 

Nästa vecka:
Börjar det en ny elev hos oss, hon heter Arika. Vi önskar henne varm välkommen!

Från och med nästa vecka börjar ute idrotten, utekläder samt handduk och tvål behövs.

Nästa vecka på torsdag och fredag är jag på utbildning i Stockholm. På torsdag kommer en vikarie som heter Margareta och på fredag kommer Lena.G att ha klassen. Jag är åter på måndag.

Precis som alltid så tveka inte att höra av er om det är något ni funderar över. Jag nås lättast på min mail linda.ryrstrom@nykoping.se men det går även bra att ringa min klasstelefon 073- 426 88 75.

Trevlig helg!


/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar